Приймати платежі від населення у відділеннях поштового зв'язку Херсонщини розпочали з 1996 року, з часу лібералізації ринку банківських послуг. У цьому питанні наша область виявилася однією з «найпродвинутіших» в Україні
- Сьогодні можна впевнено сказати, що рішення про використання сучасних комп'ютерних технологій було правильним, – говорить Михайло Вертман, директор Херсонської дирекції «Укрпошти». – Разом з нашими партнерами ми створили систему, яка отримала назву «Електронна міжбанківська система прийому платежів від населення». В народі її називали коротше – «Сонар». Функціонувала система за електронною безкнижковою технологією, що забезпечило їй суттєві переваги як в обслуговуванні клієнтів, так і в обробці інформаційних потоків. При цьому фінансові потоки проходили безпосередньо між приймальниками платежів (банками і поштою) та їх одержувачами (комунальними і енергетичними підприємствами, бюджетними установами та іншими постачальниками послуг).
Однак, згідно із законодавчими вимогами, у січні нинішнього року Херсонська дирекція «Укрпошти» провела тендер на закупівлю «Послуги з оброблення обчислювальними засобами даних по прийманню платежів від населення». У конкурсі взяли участь 5 підприємств. Переможцем стало ТОВ «Національна Торгово-Промислова Група» з Києва.
За словами Михайла Вертмана, з 21 травня її система «Оплата» уже діє у відділеннях поштового зв'язку Херсона, де організовано 32 автоматизовані робочі місця. Різноманітні комунальні платежі (окрім послуг кабельного телебачення) приймаються в повному обсязі. Зв’язківці стверджують, що у порівнянні з системою, якою вони користувалися раніше, «новинка» має низку переваг. Наприклад, городяни мають можливість платити за будь-які
послуги без розрахункових книжок та квитанцій, одержувати інформацію про заборгованість у будь-якому пункті прийому платежів. Гарантується правильність відображення здійснених платежів у постачальників послуг. Тепер зникнуть скарги на те, що людина погасила свій борг, а він за нею ще числиться. Відтепер грошові надходження оперативно відображатимуться в базі даних. Тож зменшиться кількість непорозумінь, образ і конфліктів.
Що стосується постачальників послуг, то вони теж відчують переваги. Адже, скажімо, вся інформація про прийняті платежі надходитиме до них у вигляді електронних реєстрів, що значно скоротить число помилок. Подібні системи уже не перший рік діють в Росії та Білорусі й чудово зарекомендували себе.
- Звичайно, змінюючи систему приймання платежів, ми були приречені на певні ускладнення, – зізнається Михайло Вертман. – Нам довелося зробити повну ревізію автоматизованих робочих місць, а також мережу передачі даних, що взагалі сприяло покращенню надання поштових послуг. Аналогічну роботу змушені були зробити і наші партнери, особливо ЖЕКи. Ще залишаються труднощі, пов'язані з неповною сумісністю довідників і баз даних комунальних, енергетичних та інших підприємств міста, на користь яких прийматимуть платежі, та деякі інші. Але головні труднощі вже позаду, а з рештою ми впораємося. Це лише справа часу.